piątek, 9 czerwca 2017

Dietetyczne lody bananowo cynamonowe

Ostatnio jak grzyby po deszczu wyrastają w moim mieście nowe lodziarnie.
Takie wiecie - "lody rzemieślnicze".
Zwiedzam oczywiście wszystkie po kolei, bo jestem ludożercą, czasem trafi się coś pysznego, czasem wielkie rozczarowanie..postanowiłam więc zrobić jedno z moich ulubionych połączeń sama.
Nie mam maszynki do lodów, tak jak pewnie większość z Was, więc mam nadzieję, że skorzystacie z tego na prawdę banalnego przepisu na lody bananowo cynamonowe!




Dietetyczne lody bananowo cynamonowe
przepis na 2 nieduże porcje, jedna porcja dostarcza:
128 kalorii; 2.5g białka; 1.3g tłuszczu i 27g węglowodanów 
 
  • 2 dojrzałe, nieduże banany (180g)
  • płaska łyżeczka cynamonu (2g)
  • 70 g jogurtu naturalnego lub sojowego
  • 10 g rodzynek lub np. suszonych śliwek




Dojrzałe, pokrojone banany wkładamy w pudełeczku do zamrażalnika na minimum 2 godziny.

Rodzynki zalewamy wrzątkiem, po 15 minutach odlewamy wodę.

Gdy owoce będą już całkowicie zamarznięte wrzucamy je do blendera lub kubka.
Pozwalamy owocom lekko odtajać przez kilkanaście minut, następnie dodajemy jogurt i cynamon, blendujemy do uzyskania jednolitej masy (jak będzie ciężko szło to zostawiamy jeszcze na kilka minut). Pod koniec do masy dodajemy rodzynki i raz jeszcze blendujemy przez kilka chwil.




Najlepiej jednorazowo robić małą porcję lodów - zajmuje to tylko kilka chwil, a wsadzone do zamrażalnika będą się lekko krystalizować. Zdecydowanie najlepsze są świeże :-)
Jeżeli nie lubicie rodzynek to w alternatywie świetnie sprawdzą się suszone śliwki lub daktyle!
Tutaj znajdziecie pozostałe przepisy na LODY :-)
 

 

5 komentarzy:

  1. robię podobne :) zarówno są świetne z cynamonem, jak i kakao lub masłem orzechowym :) Czasami blenduję także z innymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Planuję ukręcenie kokosowych już niedługo ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. I czemu te są akurat dietetyczne? Tzn wydawało mi się, że żadne z lodów nie tuczą, bo nie ma tak za wiele składników, które mogłyby tak wpływać. Ale może się mylę. Wyprowadźcie mnie z błędu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykle lody mają bardzo dużo cukru dodanego, a w przypadku mlecznych lodów również tłuszczu :-) Nawet w lodziarniach z lodami rzemieślniczymi niestety dodają syropów :-(

      Usuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.